Prince of Persia...

Friday, May 28, 2010


Semalam aku tgk cita ni...tgk kat JJ, TGV Kinta... waahh...best giler citer nih...cita nih di adaptasi dari Game. Cita nih juga dari syarikat Walt Disney Pictures dan dari pengarah filem Armageddon dan Pirates of the Caribbean, Jerry Bruckheimer....

Citer nih tentang adventure kalau game tuh jenis macam RPG r...xpa..biaq aku cita sket ekk...cita nih tentang perebutan kuasa untuk menjadi raja.. her0 cita nih bukan lah dari keturunan raja...dia hanya seorang rakyat biasa yang di temui oleh raja persia waktu itu...dan dia tertarik dengan her0 nih lalu jadikannya anak angkat...dan raja nih juga ada 2 org anak lelaki...nak di jadikan cerita, mereka ingin menyerang kota alamut kot...aku pon x ingat r...depa nak serang sebab kerajaan kota tuh menjual senjata kepada kerajaan lain...kalau x silap aku lah...aku xdan nak baca sgt..cepat sgt depa cakap...aku dah lah xpaham sgt org puteh nih...hhehehe...pastu..depa pon serang dan hero telah mendapat sebilah pisau yang misteri...bermula dari situlah bermulanya pengembaraan hero untuk menuntut bela atas kematian ayahnya...siapa pembunuh ayahnya...abg nya ka? pakciknya ka? berjaya kah dia menuntut bela atas kematian ayahnya...
hahahahaa......kalau korang nak tau..tgk lah sendiri cita nih...nanti xsurprise plakk...tapi bagi aku citer nih memang best r...kira puas ati...kalau 1-10...aku boleh bagi 8....apa pon...tontonlah cita nih...baru korang puas ati...

2 comments:

ediopathic said...

x best pon

xhilmi said...

ceh... g la translate la yang BI tu.. x skolah.. hahaha